вівторок, 12 жовтня 2021 р.

Ми - підприємливі

Хибно вважати, що фінансова тема дітям далека. У віці 6−8 років вони вже добре розуміють, що гроші можна обміняти на щось корисне, здійснюють перші самостійні покупки, отримують перші «кишенькові гроші».
    
  Вже у 6 років дитині можна оформити банківську картку, а у 16 років зареєструвати власну підприємницьку діяльність. Тому наївно думати, що займатися фінансовою освітою у початковій школі зарано. Говорити про гроші, способи їх заробляння чи заощадження необхідно якомога раніше. Якщо ми справді піклуємось про майбутнє дітей, розвиток фінансової культури має бути обов’язковим елементом виховання.
 Нова навчальна програма Нової української школи має наскрізну лінію «Підприємливість та фінансова грамотність». Передбачається, що введення цієї лінії допоможе дітям розуміти практичні аспекти фінансових питань (поняття заощаджень, інвестицій, позик тощо), а заразом впливатиме на розвиток лідерських якостей та вміння адаптуватися до змін.
Елементи фінансової грамотності з’являються у навчальному процесі вже з першого класу, в інтегрованому курсі «Я досліджую світ» (у математичній галузі) та окремо, у вибірковому курсі «Фінансова грамотність». Ці програми спрямовані на розвиток одних із ключових компетентностей НУШ: ініціативності та підприємливості. Передбачається, що опанувавши ці навички, діти навчаться не просто відповідально ставитись до фінансів та бути раціональними споживачами, але й генерувати нові ідеї та ініціативи, втілювати їх у життя вже у молодшому шкільному віці. Зокрема, через проєктну діяльність та ігри.
   12 жовтня в рамках тематичного тижня «Ми - підприємливі» під час ранкової зустрічі учні 1-В класу ознайомилися з новими словами: хендмейдер, ярмарок, аукціон, покупець, товар, послуга, ціна, гроші, купюра, дорого, дешево. Пригадали правила поведінки в громадських місцях та живання ввічливих слів при звертанні. Під час практичного заняття спробували себе в ролі продавців і покупців у власному магазині іграшок. Тепер для вивчення підрахунку діти використовують не абстрактні і часом незрозумілі поняття, а справжні гроші, задачі, розв’язання яких допоможе їм одразу ж за воротами школи. Такі уроки не тільки навчають, розвивають, виховують, а й формують дружні відносини в колективі
      
  Розвиваючи підприємницьку компетентність, діти не просто вчаться «рахувати гроші».
Фінансова грамотність впливає водночас на формування в дитини різних цінностей, таких як щедрість та ощадливість, незалежність й ініціативність, вміння критично сприймати інформацію.
                                
Класний керівник 1-В класу Тетяна КРІСТІЯН

Немає коментарів:

Дописати коментар