пʼятниця, 23 лютого 2018 р.

З історії в літературу

 Формування умінь навчальної і розумової діяльності учнів в основній школі вимагає цілеспрямованої спільної роботи вчителів різних предметів, оскільки численні види діяльності (вміння аналізувати, порівнювати, виділяти головне, уміння конспектувати, працювати з текстом, робити повідомлення та ін.) не є вимогою одного предмета, а належить до міжпредметних умінь.
 Саме тому 22 лютого в 7-В класі учителями-методистами Карпенком О.М. та Плегуцою Л.М. проведено бінарний урок історії та української літератури з метою поширення педагогічного досвіду. Пояснення істориком вислову: «Народ, який не знає своєї історії, не може називатися народом - це просто населення» стало логічним початком контрольно - смислового модулю уроку.






 У першому блоці за допомогою опорної схеми семикласники досліджували розвиток освіти, науки, архітектури, літератури часів Київської Русі. У змістовно-пошуковому модулі школярі з’ясували, що найбільший внесок у розвиток держави зробили князі Володимир Великий, Ярослав Мудрий, Володимир Мономах. 
 Етап вивчення літератури був логічним продовженням бінарного уроку й сприяв не тільки вдосконаленню фактичних знань семикласників літописної літератури, яка як літературний жанр виникла ще в середині ХІ століття , але й підвів їх до більш глибокого розуміння закономірностей розвитку науки в давні часи. Учні поглибили свої знання про Нестора-Літописця, які отримали ще в 5 класі. За допомогою інсценізації опинилися в минулому, де зустрілися з Володимиром Мономахом, який озвучив нащадкам свої «Поучення». 






Діти самостійно зробили висновок, що  княжі настанови, які збереглись  до наших часів в рукописних, надзвичайно актуальні й сьогодні.  Колективне складання «інформаційного грона» продемонструвало глибину усвідомлення школярами матеріалу уроку.  За заповітами Великих  князів семикласники зрозуміли, що не треба наслідувати лиходіїв.  А потрібно боротися з власною гординею, шанувати батька та матір, проявляти милосердя  до  оточуючих, завжди приходити на допомогу  тим , хто її потребує.
                                                   


Присутні на уроці вчителі української мови та літератури також зробили висновок, що в сучасній школі ні на одному уроці літератури неможливо обійтися без міжпредметних зв'язків (театр, живопис, музика, рідна чи іноземна мова, кіномистецтво, історія, географія, археологія і т. д.). Отже, в рамках проведення Тижня української мови та літератури, обмін досвідом педагогів був надзвичайно корисним.
Заступник директора з НВР А.В. Грибань                                           

Немає коментарів:

Дописати коментар