пʼятниця, 30 листопада 2018 р.

Інклюзія в сучасній школі

 Триває процес реформування в сучасній школі. Як підкреслила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час візиту на Полтавщину, наша область посідає 3-є місце в Україні по кількості дітей залучених до інклюзивної освіти.
  У Полтавській області здійснюється інтеграція дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітній простір шляхом охоплення даної категорії дітей інклюзивним навчанням та навчанням у спеціальних класах загальноосвітніх навчальних закладів. Так і в нашій школі в 1-Б класі (класовод Сидоренко Т.В., асистент учителя Цимбал О.І.) вперше запроваджено інклюзивне навчання. 
  Навчання в інклюзивних класах дітей з особливими потребами, з одного боку, допомагає їм адаптуватися до нормальних життєвих ситуацій, позбутися почуття ізольованості, відчуження, сприяє зникненню соціальних бар'єрів та інтеграції в соціум, з іншого боку — вчить учнівську громаду школи спілкуватися та працювати разом, формує в них почуття відповідальності за товаришів, які потребують не лише допомоги, а насамперед — прийняття та визнання.
 Для навчання дітей з особливими освітніми потребами використовуються ті ж методи, що й для навчання дітей з типовим рівнем розвитку, проте особливості психофізичного розвитку учнів з обмеженими можливостями здоров'я обумовлюють інші способи застосування цих методів. 

На перших порах для того, щоб навчання було можливим та ефективним, необхідно створити такі умови, за яких наявність певної нозології не перешкоджає засвоєнню знань, практичній роботі учня на уроці. Саме для цього в нашій школі для індивідуальної роботи з учнем з ООП і для корекційно-розвиткових занять створено сучасний інклюзивний кабінет, а для ефективної роботи на уроці є необхідне обладнання.














«Учителям, які працюватимуть над впровадженням інклюзії, для зменшення рівня побоювань та неприйняття змін у ЗНЗ, необхідно постійно підвищувати свій професійний рівень», — зазначала доцент кафедри педагогічної майстерності та інклюзивної освіти Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського Калініченко І. О.







Таким чином, в умовах нашого навчального закладу створюються всі умови для розуміння інклюзії як необхідності сучасної школи.
Асистент учителя Цимбал О.І.

Немає коментарів:

Дописати коментар