пʼятниця, 9 листопада 2018 р.

Квест "Стежинами красномовства"

 Реформування освіти в Україні спрямоване на підвищення загальної мовної, мовленнєвої і комунікативної культури школярів, яка неможлива без прояву поваги до співрозмовника та формування власної гідності учня, без дотримання дітьми мовленнєвого етикету, що полягає в умінні використовувати засоби ввічливості, ґречні слова, сталі етикетні фрази. Комунікативна культура – це вміння встановлювати зворотний зв’язок не тільки мовними, а й позамовними (невербальними засобами : і мімікою, і поглядами, і паузою, і рухами тіла тощо). Культуру спілкування дитина не отримує в спадок – її треба системно формувати як у родинах, так і в школі. Реалії сьогодення свідчать: все, що пов’язане з поняттям «культура», є надзвичайно актуальним, а тому розкриття суті правильних взаємостосунків між молодшими школярами, оволодіння нормами поведінки вкрай необхідне в освітньому процесі початкових класів. 
 Такій цілеспрямованій і систематичній роботі слугує варіативний курс «Риторика. Спілкуємося красно» авторів В.О.Науменко і М.Д. Захарійчук. Інноваційний підхід до вивчення красномовства в сучасній початковій школі висуває як основний принцип його засвоєння формування особистості на засадах духовності, моральності, толерантності, створення умов для гармонійного розвитку молодших школярів, їх загальної культури, навичок спілкування та розкриття творчих здібностей.
 9 листопада, у День української писемності та мови, в паралелі 4-х класів проведено квест «Стежинками красномовства» із застосуванням ігрової технології навчання. Така форма роботи на уроці риторики сприяла залученню до співпраці кожного учня. В загальній ерудиції змагались хлопці з дівчатами. Кожна команда самостійно обрала лідера, який допомагав усій команді правильно виконати завдання на різних станціях. У фойє школи капітани команд відшукали повідомлення про День української писемності та мови. 








Під час «подорожі стежинками красномовства» учні повторили державні символи України, виконали урочисту пісню нашої Батьківщини, що сприяло формуванню активної громадянської позиції. Мовна розминка допомогла згуртувати класні колективи навколо проблемних питань. А на станціях «Ерудит», «Лінгвістична», «Шифрувальна», «Народознавча» четвертокласники розвивали критичне мислення, збагачували свій лексичний запас, вчилися в командах долати перешкоди, підвищували власний інтелектуальний рівень.














Цільове призначення навчального предмета полягає в прищепленні любові дітей до літературної української мови, яке здійснюється за допомогою ефективної інтеграції риторики з літературним читанням, українською мовою, основами здоров’я, елементами етики, поетики, українознавства, курсом «Я у світі», а також у постійному сприянні становлення юного патріота України, що володіє сукупністю знань, умінь і навичок комунікації та застосовує їх на практиці як на інших уроках, так і в різних життєвих ситуаціях.
Заступник директора з НВР А.В.Грибань


Немає коментарів:

Дописати коментар