четвер, 6 квітня 2023 р.

Педагогічна рада з елементами тренінгу на тему: «Формувальне оцінювання, сучасні вимоги до успішного навчання»

 Технологія формувального оцінювання проста й складна водночас. Проста, бо інструментарій вже є готовий і створити власний - теж не проблема. Складна, бо треба переосмислити свою вчительську роль. Це не контрольне оцінювання, де ви ставите відмітку за репродукцію знань. Це спосіб зібрання інформації про те, як учні просуваються в своєму навчанні, з якими проблемами стикаються, наскільки вміють їх долати, а також це - розширений зворотній зв'язок для учнів. Формувальне оцінювання призначене, передусім, для відслідковування розвитку компетентностей і, як правило, не перетворюється в оцінку в журналі.
Щоб побачити проблему впровадження формувального оцінювання з різних сторін, проаналізувати її переваги й недоліки, структурувати знання з теми й побачити нові перспективи, розробити критерії формувального оцінювання, педагоги використали метод «Шести капелюхів мислення».
Команда «Червоного капелюха» описувала відчуття, які в неї викликало формувальне оцінювання, не опираючись на логіку, та презентувала критерії оцінювання. 
Члени «Білого капелюха» систематизували інформацію, наводили об’єктивні факти з даного питання. 
Знавці «Чорного капелюха» аналізували слабкі сторони, проблеми й небезпеки. 
Команда «Зелений капелюх» висунула нові ідеї та припущення, намітила перспективи роботи над формувальним оцінюванням;
 група «Жовтий капелюх» визначила його сильні сторони, а «Синього капелюха» підсумувала вищесказане, акцентувавши увагу на причинах і наслідках формувального оцінювання.
Учителі дізналися про нові підходи до оцінювання учнів, що призначені для відслідковування розвитку компетентностей.
 Зрозуміли важливість розширеного зворотного зв’язку зі школярами; відзначення досягнень учнів на різних етапах опановування ними навчального матеріалу; фіксування індивідуальної освітньої траєкторії кожної особистості, адже вдало підібрані форми вираження оцінних суджень стимулюють успішність школярів, упливають на їхню поведінку й діяльність у майбутньому, сприяють активності в самореалізації.
 Із результатами досліджень, проведених cеред учнів 9-11 класів щодо отримання інформації про критерії, правила й процедури оцінювання навчальних досягнень, ознайомила практичний психолог Яцина Н.М.
 Учасники педагогічного засідання переконалися, що формувальне оцінювання – це цілеспрямований неперервний процес спостереження за навчанням учнів, який підтримує впевненість здобувачів освіти в тому, що кожен із них – успішний та особливий, здатний покращити свої результати.

Катерина Самокиша,
заступник директора з навчальної роботи

Немає коментарів:

Дописати коментар