четвер, 25 березня 2021 р.

Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках основ здоров’я


  Сьогодні існує багато форм і методів навчання основ здоров’я,  що орієнтовані на краще засвоєння учнями матеріалу, підвищення якості їх умінь і навичок. Але для досягнення цієї мети необхідно урок будувати таким чином, щоб він був не лише цікавим, але й не перевантаженим для учня. Використання активних та інтерактивних методів навчання, дає можливість створити сучасний пізнавально-розвиваючий простір навчального предмету, який базується на активній участі самих учнів у процесі набуття знань та життєвих навичок як на уроці, так і в позакласній діяльності. 
 Предмет "Основи здоров’я" суттєво відрізняється від інших. Його відмінність визначається, у першу чергу, головним завданням – вплинути педагогічними методами на самосвідомість і поведінку учнів шляхом розвитку у них життєвих навичок, сприятливих для здоров’я і безпеки. 
 Саме тому 18 березня, з метою формування поняття про екологічну безпеку, з’ясування причин та наслідків забруднення повітря та ґрунтів; довести необхідність використання правил екологічної безпеки, вчитель основ здоров’я Кривуненко С.М. у рамках педагогічної атестації провела урок у 8-Б класі за темою “Екологічна безпека. Вплив забруднення атмосфери та ґрунтів на здоров’я людини”. 


 Актуалізацію чуттєвого досвіду та опорних знань було здійснено  під час розгадування ребусів. З метою мотивації учнів до сприйняття та усвідомлення нового навчального матеріалу ними було переглянуто відеоролик "Крик Землі". За допомогою годинника із секундною стрілкою діти виміряли час, на який можна затримувати дихання. Таким чином учні переконалися, що ми живемо у повній залежності від атмосферного повітря. 
                                     

Під час опрацювання нового матеріалу школярі переглянули відеофільм "Історія пластикових пляшок". У ході колективного обговорення восьмикласники визначили основні джерела забруднення атмосфери та ґрунтів і як це впливає на людей і довкілля. Під час ”аукціону ідей” школярі, працюючи у парах , створили банк ідей щодо зменшення негативного впливу діяльності людини на навколишнє середовище. Рефлексія у формі ”Незакінченого речення” дала можливість учням проаналізувати, що нового дізналися, що зацікавило найбільше та про що захотілося дізнатися ще. 





 

Активна участь учнів у виконанні навчально-виховних завдань має велике значення, сприяє формуванню активної життєвої позиції. Використання сучасних методів навчання дозволяє формувати і розвивати креативно мислячу особистість, яка зможе розв’язувати проблеми, що виникають у житті кожної людини.
Заступник директора з НР Самокиша К.Г.

Немає коментарів:

Дописати коментар