понеділок, 24 жовтня 2022 р.

АСЕРТИВНІСТЬ ЯК ВИД ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМУНІКАЦІЇ

  Під такою назвою пройшло засідання педагогічної ради 21 жовтня в нашій школі. На сучасному етапі розвитку суспільства суттєво зростає потреба в соціально компетентній особистості, яка здатна ефективно функціонувати в сучасних умовах та адекватно взаємодіяти в міжособистісних відносинах. Однією з рис, що впливають на ефективність роботи викладача школи є асертивність, яка є основою оптимального, конструктивного способу міжособистісної взаємодії.
   Між двома типами поведінки людей – пасивною та агресивною - існує “золота середина”— впевнене спілкування, коли за зовнішньою м'якістю і дипломатичністю ховається величезна внутрішня сила. Асертивна (впевнена) поведінка – це вміння домовлятися, враховуючи інтереси усіх сторін, уміння ввічливо відмовитися від того, що не підходить, і рішуче — від того, що може бути небезпечним. Це впевнений, партнерський («на рівних») стиль спілкування. Асертивну поведінку ще називають гідною, дипломатичною, впевненою.
  Учителі розглянули, що означає асертивне спілкування, як позбутись агресивності у спілкуванні, як звернутися по допомогу, як просити вибачення, як сказати «НІ» і при цьому зберегти стосунки. Під час виконання тренінгових вправ «Для чого варто бути асертивним?» та «Закінчи речення» дійшли висновку, що всі ми всі різні, у нас різні думки, різні страхи чи вподобання, різні міркування та хоча ми мислимо неоднаково, це не дає нам право не поважати думки інших людей.

  Отже, асертивна поведінка учителя – це оптимальний варіант спілкування педагога з учнями, колегами, батьками, який призводить до формування самостійної, відповідальної особистості, здатної успішно вирішувати проблеми – виховні, освітні, психолого-педагогічні.
Заступник директора з ВР Людмила ОГАРЬОВА

Немає коментарів:

Дописати коментар