середа, 6 березня 2019 р.

ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ CLIL У ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ

  Метод CLIL (Content and Language Integrated Learning або предметно-мовне інтегроване навчання) останнім часом набирає все більшої популярності у викладанні англійської мови. Простіше кажучи, CLIL це вивчення англійською мовою всіх або декількох предметів шкільної програми — це може бути навколишній світ, малювання, математика, література і навіть фізкультура. Звичайно, в рамках загальноосвітньої школи організувати повне вивчення предметів англійською мовою досить складно, але елементи методики CLIL в уроки англійської впроваджуються неймовірно успішно. 
 Саме цей метод застосовано на уроці у 3-А класі. Інтегрований урок природознавство + англійська мова провели класовод Сивобородько Л.М. та вчитель англійської мови Свєтлова Н.О. Метою уроку було розширити уявлення учнів про різноманітність рослинного світу та природні явища, які відбуваються в житті рослин у різні пори року. Готуючись до уроку, ми з Людмилою Михайлівною намагалися побудувати заняття так, щоб не було перевантаження дітей враженнями, щоб урок був не мозаїкою окремих картин, а саме слугував одній меті. Велику методичну допомогу в цьому нам надала заступник директора з навчально-виховної роботи Грибань Алла Володимирівна. Різні види діяльності, які буи застосовані на уроці, а саме художньо-трудова, робота в групах, індивідуальна робота, виконання творчих вправ, інтерактивні ігри, зробили його цікавим, запобігли стомлюванню дітей та посилили інтерес до вивчення як англійської мови, так і природознавства. Протягом уроку діти чули та спілкувалися двома мовами. 














 Навіщо це потрібно? Можна ж просто вчити англійську окремо, а природознавство — окремо. Але ось виявилося, що такі комбіновані уроки істотно підвищують у дітей мотивацію до вивчення мови. Дітям часто буває важко зрозуміти необхідність вивчення англійської. Вони, звичайно, знають, що мова стане в нагоді їм коли-небудь в майбутньому, але це така смутно-віддалена перспектива, що не завжди достатньо мотивує, щоб прикладати зусилля до вивчення мови прямо зараз. А ось на уроці, де застосовуються технології CLIL, мова виступає вже не метою, а засобом вивчення іншого предмета, тобто учні бачать, що за допомогою англійської можна дізнаватися нову цікаву інформацію. Вивчення мови відразу стає більш осмисленим, адже вона використовується для вирішення конкретних завдань тут і зараз. 

Учитель англійської мови Свєтлова Н.О.

Немає коментарів:

Дописати коментар