середа, 11 січня 2023 р.

Нові підходи до оцінювання поступу навчання учнів

  Сучасні перетворення в освіті спрямовані, передусім, на те, щоб зробити дитину суб’єктом навчання, допомогти їй зрозуміти, що знання не надаються, а здобуваються. Тож у школярів має з’явитися бажання досліджувати, поглиблювати, збагачувати свої знання, самоудосконалюватися.
  Перед педагогами постало завдання не просто якісної перевірки набутих знань та вмінь, а й корегувати траєкторії навчання. Запровадження у Новій українській школі компетентнісного навчання передбачає і розробку нових підходів до оцінювання. Вони мають бути спрямовані не на визначення того, чого діти НЕ знають чи НЕ вміють, а на виявлення того, ЩО знають і ЩО вміють робити учні. Тож на допомогу приходить формувальне оцінювання.
 Формувальне оцінювання відстежує, як працював учень і самостійно, і в групі; чи докладав зусиль, чи цікаво йому було вчитися. Це можливо оцінити лише через спостереження за роботою учня, а не через перевірку результатів навчання.
 Завдяки формувальному оцінюванню педагог має змогу фіксувати й відзначати досягнення учня на різних етапах опановування ним навчального матеріалу й вибудовувати індивідуальну освітню траєкторію кожної особистості.
  З цією метою для педагогічних працівників, що викладають у 5-х класах було проведено круглий стіл «Формувальне оцінювання», в ході якого заступник директора з навчальної роботи Самокиша К.Г. разом з колегами акцентували увагу на особливостях, стратегіях, інструментах та техніках формувального оцінювання. 

Учасники виокремили переваги такого оцінювання, провели порівняльний аналіз традиційного та формувального оцінювання, поглибили свої знання з теми.
Заступник директора з НР Самокиша К.Г.

Немає коментарів:

Дописати коментар