понеділок, 14 січня 2019 р.

Тренінг з розвитку критичного мислення

 Нещодавно, на базі Лубенської спеціалізованої школи І-ІІІ ст. №6 відбулося чергове засідання учасників регіонального експерименту "Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної середньої освіти". 
 На сучасному етапі розвитку суспільства особливої актуальності набуває проблема створення умов для розвитку особистості, яка здатна до самоактуалізації, творчого перетворення світу та соціально значущої діяльності. 
 Оскільки, розвиток соціально активної особистості набуває сьогодні особливого значення, то виникає гостра потреба у визначенні основних засад, цілей, напрямів, змісту, форм і методів виховання, що цілеспрямовано та ефективно забезпечували б процес розвитку і становлення особистості, здатної самореалізуватися в соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал, носій культури. Досягненню цій меті сприяють технології розвитку критичного мислення, що посідає належне місце серед інноваційних процесів у викладанні дисциплін шкільного курсу. 
Необхідні навички для роботи з учнями в оновленому освітньому просторі учасники отримували на практичному тренінгу «Методика розвитку критичного мислення учнів». 
Практичне навчання відбувалося під керівництвом працівників Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського Водолазької Т.В та Курмишевої Н.І. 











Програма тренінгу охопила 5 тем:
1. Що таке критичне мислення: розуміння цього дозволить по-новому подивитися на можливості уроку, спрямовувати навчання саме на розвиток мислення вищого рівня. 
2. Особливості організації навчання з використанням методів критичного мислення (КМ): завдяки цим навичкам можливо будувати ефективну взаємодію з учнями і зробити навчання надихаючим і продуктивним. 
3. Структура уроку з розвитку критичного мислення. 
4. Запитання як інструмент розвитку критичного мислення: типи, види і методика застосувань запитань на уроках з розвитку КМ. 
5. Методи критичного опрацювання інформації: методи роботи з текстами, методи систематизації інформації з допомогою графічних організаторів. 
Результати тренінгу:
Присутні:
 систематизували уявлення щодо цілей та особливостей технології розвитку критичного мислення, опанували її основні елементи;
 спланували, як за допомогою цієї технології вдосконалити власні уроки, створити позитивну атмосферу під час навчання;
отримали заряд творчості і натхнення;
 забрали з собою багато практичних прийомів і технік з розвитку критичного мислення. 
Все, що учасникам тренінгу буде потрібно робити потім — користуватися цією практичною освітньою технологію у житті, даруючи насолоду від цікавого навчання дітям й отримуючи задоволення від власної професійності. 
Учитель початкових класів Смаль І.Ю.

Немає коментарів:

Дописати коментар