понеділок, 18 листопада 2024 р.

"Світ без насильства"

    Учні 8-Г класу Академічного ліцею імені братів Шеметів долучилися до важливої розмови про майбутнє, взявши участь у дискусії на тему "Світ без насильства". Молоді мислителі поділилися своїми ідеями про те, як зробити наш світ безпечнішим і дружнім для всіх.
    Після першої сесії, школярі усвідомили, що насильство – це не тільки фізичне нанесення шкоди , але й психологічне, сексуальне, економічне та інші форми приниження людини. Різні види насильства взаємопов’язані і можуть поєднуватися. Перегляд відеоролику викликав в учасників різні емоції від співчуття до гніву, що сприяло глибшому зануренню теми.
    Після другої сесії, молодь висловила такі думки: «незважаючи на те, що існують певні групи ризику , насильство може трапитись з кожним, після чого залишаються глибокі сліди у майбутніх відносинах». А також звернули увагу, що насильство часто відбувається з новими дітьми у класі; діти, у яких проблеми із здоров’ям; діти, які слабші за інших або мають інший колір шкіри.
    Із вправи «Як ти вважаєш..» підлітки розвіяли стереотипи, щодо насильства та знають : що кривдник не розуміє свої вчинки та може повторювати їх знову; не потрібно мовчати, якщо став жертвою насильства або ці дії трапились на власні очі; насильство немає позитивних сторін, а також дізналися з якого віку дитина несе адміністративну та кримінальну відповідальність.
    Після третьої сесії підлітки, змогли ознайомитися з гендерними стереотипами, що призводять до дискримінації , нерівності та насильства. Стереотипи про те, що чоловіки мають домінувати, а жінки повинні підкорятися, лежать в основі багатьох видів насильств. Вони виправдовують насильницьку поведінку і роблять жертв більш вразливими. У суспільствах, де існує гендерна нерівність, насильство щодо жінок часто сприймається як норма або виправдовується різними факторами (наприклад, "жінка сама спровокувала"). Це створює атмосферу, в якій насильство продовжує існувати.
«Не всі люди можуть ідентифікувати себе виключно як жінка або чоловік». За допомогою вправи «Дерево насильства» подолання гендерної нерівності включає такі факти: виховання толерантності, забезпечення рівних можливостей, розробка ефективних заходів та посилення відповідальності кривдників.
    На четвертій сесії, діти нарешті зрозуміли, як захистити себе від насильства, які права має жертва та куди можна звернутися за допомогою. Під час обговорення, деякі діти навіть записали номери телефону ДОВІРИ. Зацікавленість проявляли на картинці, де були виписані статті за кожен злочин та роки відповідальності.
Учасники активно працювали, висловлювали свої думки, аналізували питання та завдання, дружно співпрацювали, знаходили творчий підхід на створенні плакатів.
Лілія ПОЛІЩУК

Немає коментарів:

Дописати коментар