Формування умінь навчальної і розумової діяльності учнів в основній школі вимагає цілеспрямованої спільної роботи вчителів різних предметів, оскільки численні види діяльності (вміння аналізувати, порівнювати, виділяти головне, уміння конспектувати, працювати з текстом, робити повідомлення та ін.) не є вимогою одного предмета, а належить до міжпредметних умінь.
Саме тому 22 лютого в 7-В класі учителями-методистами Карпенком О.М. та Плегуцою Л.М. проведено бінарний урок історії та української літератури з метою поширення педагогічного досвіду. Пояснення істориком вислову: «Народ, який не знає своєї історії, не може називатися народом - це просто населення» стало логічним початком контрольно - смислового модулю уроку.
У першому блоці за допомогою опорної схеми семикласники досліджували розвиток освіти, науки, архітектури, літератури часів Київської Русі. У змістовно-пошуковому модулі школярі з’ясували, що найбільший внесок у розвиток держави зробили князі Володимир Великий, Ярослав Мудрий, Володимир Мономах.
Етап вивчення літератури був логічним продовженням бінарного уроку й сприяв не тільки вдосконаленню фактичних знань семикласників літописної літератури, яка як літературний жанр виникла ще в середині ХІ століття , але й підвів їх до більш глибокого розуміння закономірностей розвитку науки в давні часи. Учні поглибили свої знання про Нестора-Літописця, які отримали ще в 5 класі. За допомогою інсценізації опинилися в минулому, де зустрілися з Володимиром Мономахом, який озвучив нащадкам свої «Поучення».
Діти самостійно зробили висновок, що княжі настанови, які збереглись до наших часів в рукописних, надзвичайно
актуальні й сьогодні. Колективне
складання «інформаційного грона» продемонструвало глибину усвідомлення
школярами матеріалу уроку. За заповітами
Великих князів семикласники зрозуміли,
що не треба наслідувати лиходіїв. А
потрібно боротися з власною гординею, шанувати батька та матір, проявляти
милосердя до оточуючих, завжди приходити на допомогу тим , хто її потребує.
Присутні на уроці вчителі української мови та літератури також зробили висновок, що в сучасній школі ні на одному уроці літератури неможливо обійтися без міжпредметних зв'язків (театр, живопис, музика, рідна чи іноземна мова, кіномистецтво, історія, географія, археологія і т. д.). Отже, в рамках проведення Тижня української мови та літератури, обмін досвідом педагогів був надзвичайно корисним.
Заступник директора з НВР А.В. Грибань
Немає коментарів:
Дописати коментар